2 mari provocări cu care se confruntă antreprenorii de azi

Pentru mulți dintre noi, cea mai mare dorință este cea de a avea propria afacere și de a ne bucura de un bun renume și de succes. Poate că nu ne mai simțim bine la actualul loc de muncă sau poate că simțim că munca noastră într-o corporație ne domolește creativitatea și chiar pofta de viață, cert este că lumea afacerilor este mai tentantă ca oricând. Totuși, de la un loc de muncă de la 9 la 5 și până la a fi propriul șef este o mare discrepanță. Acel job de la 9 la 5 este însoțit de siguranță și de confort, în timp ce lumea afacerilor este un teren nesigur, care poate fi influențat de zeci de factori exteriori și în care nu știm ce anume va urma.

Dacă vă doriți să fiți propriul șef, trebuie să vă așteptați la nenumărate situații imprevizibile pe care va trebui să le rezolvați în cel mai eficient mod cu putință. Desigur, calea spre succes este presărată cu eșecuri și greșeli, dar dacă veți învăța continuu din propriile greșeli, veți fi cu un pas mai aproape de succes. Iată doar două mari provocări cu care se confruntă antreprenorii aflați la început de drum:

Lipsa unei direcții. Dacă v-ați demarat afacerea având o viziune clară și un plan de afaceri bine pus la punct, pe măsură ce vă aventurați în această lume nouă, s-ar putea să începeți să pierdeți din vedere ce anume trebuie să faceți. Uneori, este bine să cercetați zonele necunoscute și să vă abateți puțin de la planul inițial de afaceri, dar dacă observați că nu mai știți încotro vă îndreptați sau ce anume trebuie să faceți, asta înseamnă că v-ați abătut prea mult. Dacă nu curiozitatea este cea care v-a determinat să vă abateți de la plan, atunci s-ar putea ca de la bun început să vă fi lipsit direcția. În cea mai mare parte, absența unei direcții precise poate fi rezultatul lipsei încrederii în sine sau a neînțelegerii situațiilor sau a unor decizii neinspirate. Cu alte cuvinte, cu cât aveți mai multă experiență în afaceri, cu atât vă veți descurca mai bine în diferite situații și veți ști ce anume să faceți dacă v-ați rătăcit. Indiferent dacă sunteți la început de drum sau aveți deja câțiva ani de când ați interacționat cu sectorul antreprenoriatului, întotdeauna este bine să faceți un pas înapoi și să observați ce anume nu funcționează cum trebuie. Orice acțiune ați întreprinde, trebuie să se alinieze cu mentalitatea și gândirea pe care ați avut-o atunci când ați debutat afacerea. Misiunea și viziunea pe care o aveți trebuie împărtășite și de întreaga echipă cu care lucrați. Planificați strategiile cu mult înainte de a le pune în practică și faceți eventuale ajustări de plan în funcție de necesități. Este cel mai bine să aveți o perspectivă solidă și să vă păstrați motivația care v-a determinat să începeți afacerea.

Investiții nechibzuite. Cel puțin la început, până când veți înregistra profit, afacerea este ca o investiție în sine, ca o prăpastie care înghite și tot înghite sume substanțiale de bani. Totuși, trebuie făcută o diferență clară între cheltuielile neinspirate și investițiile care pot scurta calea către succes. În plus, foarte multe investiții sunt absolut necesare pentru a vă pune ideile în mișcare. Dacă urmează să demarați o afacere în domeniul HoReCa, nu vă puteți descurca fără echipamente și utilaje profesionale, precum sunt cele oferite de Vivitrust. Pe lângă o gamă amplă de echipamente, veți beneficia și de servicii de planificare, de asistență la montaj, de instruire a personalului și de garanție. Aceste echipamente împreună cu toate aceste tipuri de servicii vă ajută să vă porniți afacerea cu dreptul.

În cele din urmă, chiar dacă este bine să fiți fideli planului inițial de afaceri cu care ați pornit la drum, este indicat să faceți unele modificări după cum vă indică situațiile neprevăzute care apar. Stabiliți-vă în mod evident prioritățile și nu faceți niciodată mai mult de două schimbări bruște. Întocmiți un plan succint de activități în fiecare zi și încercați să îl respectați. Construiți strategiile în jurul cercetărilor și analizelor efectuate, dar încercați să vă concentrați și asupra concurenților.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *